onsdag 28 februari 2007

Bokrean

Innan jag glömmer... Det finns en hel drös böcker med Wanloo-inslag i årets bokrea. Perfekt läge för den där riktigt maniske komplettisten att täppa hålen i samlingarna således. I en av katalogerna såg jag boken med norgehistorier jag illustrerade häromåret och när jag själv slog en lov kring reaborden tidigare idag såg jag inte bara Kapten Fett och den senaste Bellman-boken utan även ett gäng Dassböcker. Alla med massor av teckningar av MIG!
Jag köpte inget på bokrean för övrigt. Det gör jag nästan aldrig numera. En gång i tiden drabbades även jag av den där mystiska bokreamasspsykosen som får en att på allvar fundera på att köpa tjocka presentböcker om krigsfartyg för 149 spänn.
Men inte längre. Boksamlardjävulen i mig är UTDRIVEN och UPPSPÖAD. Han satte sin sista potatis när jag slängde, gav bort och sålde HUNDRATALS böcker när barnen behövde mera utrymme. Jag är fri, FRI, FRI!
Sen har jag typ en HALVMETER serier jag föresatt mig att läsa också. Essential Ghost Rider lockar mer än Stieg Larssons senaste liksom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lockar inte vad som helst mer än Stieg Larssons senaste?

För övrigt torde "War at Sea in the Age of Sail" av Andrew Lambert inte kosta så mycket som 149:- ens, så vad väntar du på?