fredag 16 februari 2007

Ny serie!



Jag håller på att starta en ny serie. Med fasta figurer. DET är inte varje dag.
Serien heter ROCKPAPPAN och varje avsnitt kommer att publiceras i TVÅ tidningar. Dels i Sju89 som är en gratistidning för högstadieungdomar och dels i Ett23 som delas ut till gymnasister.
Vad går det hela ut på då?
Enkelt utryckt (eller rättare sagt, lite invecklat och krystat utryckt)... Jag har, som regelbundna läsare av den här bloggen säkert har märkt, inget emot att flasha med mina obskyra 80-talshårdrockskunskaper. I Rockpappan gör jag inte bara det utan driver dessutom med mig själv FÖR att jag gör det. En win-win situation.
Första avsnittet kommer väl om en vecka eller två. Kolla in om ni har möjlighet.

5 kommentarer:

A.R.Yngve sa...

Wohoo!
:)

Anonym sa...

okej, jag undrar en grej. skuggningen över 80talssnubben, hur gör du den? jag har märkt att du ofta har den sortens skuggning, men eftersom den går ut på att du först drar tuschstreck, och sedan typ tippexar över tuschet i raka linjer, så att strecken bryts bredvid varandra, så att säga. hoppas du förstår min krångliga beskrivning av frågan, för jag är nyfiken på vad det är för en skuggningsteknik, och om du uppfunnit den eller hittat den någon annanstans.

Anonym sa...

Min pappa älskar "hippa pappan", han är kär i just de stripparna i "Den skitstora Johan Wanloo-boken". Mest för att han är precis sådär!

När jag var tretton år åkte jag till hultsfredsfestivalen med honom (mest för att jag aldrig skulle få gå på Hultsfred annars), tyckte det var otroligt pinsamt när han t.ex skröt för några rockers att han minssan sett Bob Marley-spela live på Roskilde 1977
under Marilyn Mansons konsert,
och när han tjatade om att ungdomar idag minssan lyssnar på samma musik som han gjorde när han var ung, men att ingen kommer ihåg vad för grupp 10CC var, ville jag gräva ned mig själv av pinsamhet.

Det här var för flera år sen men farsan fortsätter med dessa kommentarer! Han är fortfarande lika hipp! ;) Schyssta serier Johan helt enkelt!

Johan Wanloo sa...

Jack:
Du har helt rätt. jag använder mig av en tipp-ex penna för att få fram den där effekten. Jag antar att jag hittat på den där tekniken själv. Jag har inte snott dne nånstans ifrån iallafall men man kan ju inte vara säker på att jag är först. Det handlar om att få fram nån slags textur som står i kontrast till mina tjocka konturlinjer. Det är också därför mina gubbar alltid har en massa streck och bjäfs i sina näsor te x.

Carl:
Rockpappan är en vidareutveckling av hippa pappan osv fast med fasta figurer. Förr var den figuren en sammanlksagning av alla "hippa pappor" som fanns i ens omgivning. Nu är jag rädd att jag sakta håller på att bli en Rockpappa själv.

jacobsteel sa...

verkar ju fan lysande.