onsdag 20 februari 2008

¡escucha para arriba, el colector!



Här är lite nyheter för 1) Norsktalande och 2) Medlemmar i intresseklubben. Flytten ifrån Larsons Gale Verden är fullbordad. Frånochmed nr 2 2008 är jag med i tidningen M istället. Fyra sidor den här gången. Sprittande färska serier med Den Minst Omtyckte Arbetskamraten, Jim & Jakten på Guldankan (den här gången kommer de RIKTIGT nära), Sexy President och Kjell & Ivar - Metalkrigare. Riktiga Wanloo-fans korsar gränsen och uppsöker närmaste Narvasen för att köpa ett ex att läsa och ett ex att arkivera. Ni andra, lite mindre hardcore, väntar tills serierna kommer i svenska Larson så småningom.
För att omgående svara på en fråga jag VET kommer ställas så beror Norge-förturen helt enkelt på att de diggade mig där först.

Förövrigt har jag fått bokreakataloger nerkörda i halsen hela veckan och kan konstatera att fyra-fem böcker jag illustrerat är med i år. Flera av Bonnier Carlsens Dassböcker och de två senaste Bellman-samlingarna.

Till sist är jag ganska nöjd med veckans GT-stripp (scrolla ner en bit).

Inga kommentarer: