torsdag 7 februari 2008

Återigen vill jag att alla komplettister hör upp!



Årets första nummer av Ernie har kommit och det betyder att min stripserie Bob-Henry äntligen få svensk premiär över fyra gloriösa färgsidor. Det här är strippar jag tecknade i slutet på 2006 utan att ha en aning om var eller ens OM de skulle publiceras över huvud taget. Men där är dom nu.
Jag är, tro´t eller ej, en ödmjuk människa. Jag har jobbat i media och seriebranchen så länge att det inte går att vara något annat. Men nu, bara just nu den här korta stunden i livet - när jag slutligen fått Bob-Henry publicerad och dessutom gör mitt livs bästa serier i Larson - känns det som om seriebranschen är en röd brinnande häst från helvetet med fladdermusvingar... Och jag har tämjt den! Varthelst vi rider fram färgas himlen orange och min hockeyfrilla fladdrar i vinden och det kommer blåa laserstrålar ur mina ögon och jag kan inte sluta skratta och det hela sker till den HÄR låten:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lyssnar alltid på klassisk FM-rock när jag läser dina serier!

Vera sa...

Påminner mig om att jag måste börja läsa Ernie ... det var ett tag sedan.