måndag 26 maj 2008

Ute nu!

Larson! nr 6-2008 där jag har med tre sidor. Sexy President får mindervärdeskomplex. Kjell i Kjell & Ivar - Metalkrigare drömmer om att härska i helvetet men får i nuläget nöja sig med att jobba på elektronikvaruhus och slutligen har Jim & hans kamrater ALDRIG varit så nära guldankan som den här gången!



M nr 5 - 2008 är en tidning värd att åka till norge för att köpa. Tre nya sidor publiceras där för första gången någonsin. Temat är STRYK. Alla får enormt mycket spö på mina sidor den här gången av nån anledning. Professorn spöar upp Jims föräldrar. Åke Ninja ödelägger en hel stad. Osv.

Ernie 3 - 2008 är ytterligare en norsk tidning jag medverkar i. Den här gången kör de 8 sidor Bob-Henry. Vilket betyder att jag måste rita nya på stubben.

Glöd nr 2 - 2008 innehåller Farbror Einars vidare öden och äventyr. Glöd är gratis på de flesta skolor.

Krysset nr 6 - 2008 har en pocketbok som jag illustrerat inplastad på omslaget.



Dessutom har jag illustrerat, i färg och allt, en brochyr om företagskultur. Gratis är den också men enda sättet att få den är om du jobbar på en av landets större mobiltelefonoperatörer.

Gratis är också mina teckningar på Skånska Dagbladets hemsida.

3 kommentarer:

Repoman sa...

Hmmm... Första gången jag faktiskt överväger att köpa en kryzztidning. =)

Repoman sa...

Japp, och dum i huvet som man är köpte man ju förra månadens tidning, illustrerad av nån klåpare.
Nåväl, svärmor blir glad iallafall. =)

Anonym sa...

Köpte faktiskt M när jag senast besökte grannlandets huvudstad. Det slår mig att Norska serietecknare är bättre och roligare än majoriteten av de inhemska som publiceras i Sverige. Beklämmande.
Nåja, Wanloo håller i alla fall hemlandets flagga högt och står sig bra i sammanhanget.
Men i M... var någonstans fick de för sig att köpa in en så kontextkänslig serie som Penny Arcade (som ofta är helt obegriplig utan den långa bloggpost som förklarar den) och dessutom köra gamla strippar där 2001 års Gabe och Tycho diskuterar XBox 360, Wii och Indiana Jones och kristalldumskallens hemlighet. Det blir ju helt bisarrt.