torsdag 18 september 2008

Ute nu!



Till att börja med så har jag gjort en flådig T-shirt i samarbete med det sanslöst creddiga Göteborgska klädmärket Döna. Den går under namnet "Delighted Peoples". Och som ni kan se är ju herrarna på tischan (kolla vilka ord jag använder! Gud så rackarns ung och på och lattjo jag är trots att det var år och år och år sedan jag fyllde 30) så RASANDE delighted att man inte kan bli annat än smittad av den galloperande dilightednessen!

Nu är dock problemet att jag inte alls vet var man får tag i denna tröja. Kanske finns det inte ens någon kvar? Googla "Döna" eller kolla in bloggen som tillhör killen som bekostade själva tröjan. Det kanske finns info där.

Galago 93 medverkar jag i om än procentuellt väldigt lite. Jag har gjort porträtten på de medverkade och "det roliga" är att det egentligen är samma bild på Steven Seagal som jag ändrat lite. Så här ser t ex David Liljemark ut när jag är färdig med honom:



Ti-hi fniss. Ja jäklar vad jag får till det ibland.

Sweden Rock Magazine nr 54 innehåller inte bara ett avsnitt av Kjell & Ivar - Metalkrigare som handlar om att bli flintis utan också en otroligt läsvärt reportage om Yngwie Malmsteen som ni bör kolla in vare sig ni är hårdrockare eller inte. Det är ett musikjournalistiskt mästerstycke. Punkt. Och kanske lär du dig nånting. I somras läste jag t ex en artikel om George Harrisons solokarriär, nåt som jag varit föga intresserad av tidigare. Detta ledde till att jag lånade hans första skiva "All things must pass" på biblioteket och nu har jag i princip inte lyssnat på något annat i två veckor.

Hjälp nr 5 har jag med en sida i och det är en, förhoppningsvis, återkommande grej vid namn "Videokväll". NÅT ska jag ha för att jag satt i källaren och kollade film hela andra halvan av 80-talet och detta är grejen.

M nr 9 - 2008 innehåller två sidor av mig. Väl värt ett norgebesök.

Bellmans bästa och andra roliga historier är en bok från Bonnier Carlsen som jag illustrerat. Innehåller hur många teckningar av mig som helst. Som typ den här:



Slutligen finns gratis serier HÄR, HÄR och HÄR. Och HÄR spekulerar jag friskt (och, måste jag säga, i ett aningens lite för högt uppskruvat tempo) om vad som egentligen hänt Kim Jong Il.

3 kommentarer:

Nordh sa...

http://nakenbilder.hatad.se/donawanloo/

Där finns en sida om t-shirtarna.

Själv har jag en finfin röd, som givetvis ska bäras på Bok & Bibliotek 2008, och en nästan lika fin khaki.

Anonym sa...

En sida om t-shirtarna hjälper inte så mycket om man inte vet vem man ska skicka beställningen till...

Nordh sa...

Fast du har ju mailadressen till Rikard på bloggen som Wanloo länkade till så jag skulle tro att du har all info du kan tänkas behöva för att komma i kontakt med honom ;)