fredag 29 maj 2009

Finsk valborg


Vissa bilder är roligare att göra än andra. I det här fallet vet jag inte riktigt varför. Det kan vara för att den liksom blev bra från början och jag inte behövde gneta. Den bara rann ur pennan. Eller så kan det vara för att folk som dricker jättemycket sprit är roligt Jag vill inte erkänna just det där för mig själv. Jag inbillar mig att jag står över sånt. Men faktum kvarstår... Vi kan kalla Söder för SoFo och läsa stilmagasin och starta modebloggar tills tapeterna skiftar färg. Vi är ändå ett släkte av drängiga grottmänniskor. Fylla och snusrinn och svettlukt och träskor sjunger i vårt blod. 
Usch.
I vilket fall som helst så var bilden en illustration till en artikel om "finsk valborg" som gick på GT´s kultursida. Du kan läsa själva texten HÄR.

2 kommentarer:

Repoman sa...

Haha, fan vad jag avundas ditt jobb ibland. =)

jacobsteel sa...

kostymen är verkligen klockren. måste vart en ren njutning att rita.