måndag 8 juni 2009

Buck Rogers, Flash Gordon och Rick Falkvinge


Den här publicerades på GT`s kultursida i förra veckan. Klämmer ut de sista dropparna aktualitet ur den såhär några timmar för sent genom att lägga ut den på bloggen också. Jag borde inte syssla med "politisk satir" egentligen. Kanske framförallt för att politisk satir är den tråkigaste och dödaste humorformen som finns. Min FARSA gillade politisk satir. "Hö hö Bosse Parnevik härmar Olof Palme Höhö". Skämta om Mona Sahlin och Toblerone och jag slår ryggen av dig. Sen är jag även för dum i huvudet och för oinsatt. Jag struntar FULLKOMLIGT i sakfrågor och ger mig på folk för att de är tjocka och har fåniga namn. Så ska man ju inte göra! Öhmnönöm det goda samtalet bla bla civilitet blarrga blah!!! Men roligt blir det och det är det enda som betyder något.
Och för allt i världen: Klicka så blir bilden större!

12 kommentarer:

Väldigt Smart sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Malin sa...

Haha! :)

Ylva sa...

åh vad bra. jag älskar att du driver med piratpartiet när du väl gör satir.
de har bara funnits i tre och ett halvt år, har bara synts i något år och jag är redan så satans trött på dem.

Unknown sa...

Nu fick jag en sådan oemotståndlig lust att se mer av cowboyen Slurd Clayton du gjorde till Ernie för länge sedan.

Jennula sa...

Haha, så bra!

Kim L sa...

hahaha, Åskvigg Örnskri. Det eller Vladivostok ska min förstfödda son heta....

Biff Zongo sa...

Kul!

Fick mig att tänka på din klassiska skämtruta om fildelarargumentation på pizzerian

Robert K Huselius sa...

Man undrar: Varför inte det kärnfulla, dynamiska MAX POWER, som Homer Simpson bytte till i ett avsnitt.

Unknown sa...

Jaså? Nu har jag hittat din blogg också!

Har alltid tyckt att du var en riktigt cool tecknare.

Men av någon anledning är det första jag kommer att tänka på, det första tillfället som jag bekantade mig med dina serier: AtariSTEN =) (eller hur det nu stavades)

Unknown sa...

Apropå AtariSTEN & Rick Falkvinge, har du läst den framsynta boken "Copyright finns inte" från 1998?

http://www.df.lth.se/~triad/book/cyberpunk.html#ideoldecent

Johan Wanloo sa...

Jag vill helst att alla, inklusive jag, glömde Ataristen.

Nej, jag har inte läst den boken.
Jag är en copyright-kramare. Naturligtvis. Jag lever till stor del på min upphovsrätt. Jag sympatiserar med det mesta Piratpartiet står för men min upphovsrätt vill jag ha kvar.

André sa...

Jag är piratpartist och tyckte det var skitkul just för att jag har reflekterat över precis samma sak - pojkboksnamnet.
Dessutom är Rick en liten plufsig sak som är mycket tacksam att göra karikatyrer av :D