fredag 21 augusti 2009

Aktuellt i hyllorna



Jag vill göra er lite extra uppmärksamma på två grejer som finns ute nu
I Bamses Äventyr nr 22 kan ni läsa mitt MAGNUM OPUS från min period som Bames-författare, nämligen "Bamse & Grönsjukan" som publicerades första gången 1995. Det är en tjugo sidors EPIC full av båtfärder till dimomhöljda öar, stora monster och räddningar i sista minuten. Det är ett av de bästa Bamse-manus jag någonsin skrev. Trogna bloggläsare vet att jag ser Bamse-spökskriveriet som ett av de roligaste brödknäcken jag haft. Just för att Bamse, för mig iallafall, i grund och botten är en äventyrsserie. Så man kunde fläska på med jättespindlar, sällsynta mystiska blommor och onda sabotör-sorkar. Jag älskar äventyr. ÄVENTYR! Maxat tjoflöjt och pulpglädje. Fast det har jag tjatat om tillräckligt.

Jag intervjuas dessutom i all korthet i senaste numret av seriefrämjandets tidskrift om serier Bild & Bubbla nr 179. Jag pratar om min kreativa process, vilka pennor jag använder och om hur svårt jag har att koncentrera mig. Därefter följer en tjugosidig skissbilaga där jag visar upp och kommenterar allehanda teckningar och kladd varav det mesta inte har publicerats nånstans förut. Utom här på bloggen då. Jag är ganska nöjd med hela anrättningen .

Sen är jag ju med i de senaste numren av Larson, Elvis, Ernie, Kapten Stofil och Sweden Rock Magazine också. Ifall ni ändå ska köpa tidningar liksom...

6 kommentarer:

Magnus Bark sa...

Jag har alltid varit speciellt förtjust i spindlarna i Bamse som bär såväl handskar som (ofta) keps.

Wolfgang sa...

hail that, bark ^^

Anonym sa...

Wanlooooo! Du är så cool! ^_^

Vet du vad jag har på min vägg hemma?

En utriven sida från en serietidning jag köpte för år och dar sedan. Den är alldeles gulnad nu.

Det är en skämtserie med alternativa slut som du gjort.

"båda slutar vid sex-snåret",
men min favorit är
"jag vet inte, men kolla vad jag kan göra med mitt öga!"

Jag skrattar fortfarande, trots att jag sett den varje dag i flera år.

U the man!

Johan Wanloo sa...

äsch:)

Rickard Lund sa...

Åh herrejävlar. :D Bamse och Grönsjukan var mitt favvoäventyr när jag var liten. Seriously, var det du som skrev det? ASCOOLT! :D

Anonym sa...

Och nu! Nu! Vet du! Vet du! vet du nuv'rå! Nu läste jag bara mitt inlägg här och fick upp bilden i mitt huvud av "kolla vad jag kan göra med mitt öga"-rutan och började tokskratta igen! HaHHahaHHAHAHAHhAHha!

AAHHHH, Jag döööör!!! WanloooooOOO!!! Föd mina barn! Och skojja med dem! HAHHaHhaHahHahah!