torsdag 21 januari 2010

Nostradamus 2010



Först nu ser jag att Staffan från Staffars utmanat mig att skåda in i framtiden och dels försöka sia om hur det de facto blir och dels vad jag önskar kommer hända i seriebranschen under 2010.
Jag vill bli inte bara Sveriges utan också världens största serietecknare.
Jag vill att serier ska bli så synonymt med mig att det inte längre kommer att kallas Serier utan Johan.
Malmö - Johanstaden!
Bild & Bubbla - Tidskrift om Johan
Är du medlem i Johanfrämjandet?
Jag vill åka helikopter mellan mina olika sommarstugor.
Jag vill stå vid en jordglob och knirka med mina läderhandskar och skratta diaboliskt. Jag vill klämma varje droppe blod ur den här världen. Om de inte älskar mig så ska de FRUKTA mig!

Nä, men seriöst så är jag så FANTASTISKT dålig på sånt här.
Min magskänsla skriker "JAVETITTE!"
Jag har skrivit om det här flera gånger förut, men jag har alltså en ganska kraftig vidskepelse vad det gäller alla sorts proklamationer om framtiden. Jag är övertygad om att om jag t ex skriver att "jag håller på med ett nytt seriealbum" så kommer min högerhand kapas av i en olycka SEKUNDEN efter. Sen kommer förlaget läggas ner. Sen kommer min ateljé brinna upp.
Så jag skulle t ex aldrig kunna ha en "arbetsblogg" som är så populärt idag.
Följaktligen vågar jag inte säga nåt om mina förhoppningar och planer inför det kommande året vad gäller MIG och MIN verksamhet.
Allt jag kan säga om framtiden är att resten av den här veckan ska jag teckna korsordillustrationer.

Men branschen asså öööh...

Jag hoppas att allt växer! Det var under SPX 09 jag fick reda på att Larson! skulle läggas ner och jag därmed skulle förlora en av mina större uppdragsgivare. Just då bekom det mig inte eftersom jag så fylld av SERIERNAS HELANDE KRAFT! Det var en närmast religiös upplevelse när jag såg hur det KOKADE av kreativitet. Så jag hoppas att det där bara jäser och ökar.

Och så hoppas jag att Marvel tar det lite lugnt med events ett tag. Jag älskade Civil War. Jag älskade Secret Invasion. Jag älskade upplägget inför Dark Reign men sen tycker jag inte det blev nån linje i det hela och följaktligen rycker jag mest åt axlarna inför Siege.

Jag vet att detta inte var vad du hoppades på, Staffan, men det var det bästa jag kunde ådstakomma.



5 kommentarer:

Kim Jong Il sa...

Ooooohhhh Plan 9-referens. Svinfet tumme upp.

Lovisa sa...

Ja du, man kan ju alltid hoppas på att det blir bättre i branschen. För mig som snart är nyexaminerad illustratör är det ju skitläskigt att ta steget ut.

"Här, varsågod! Kliv ut för klippan bara!"

"Tackar!"

Lycka till åt alla vi i båten säger jag bara!

mvh
Lovisa
http://lovisaillustration.blogg.se

Kim W sa...

Internet! Det kommer som fan i år alltså! Och mobiltelefoner!

Jakob sa...

PLAN 9!
YOUR STUPID MINDS! STUPID! STUPID!
Jag blir lycklig över det lilla i livet...

fakhredin sa...

World War III i november 2010 - Imam Mehdi peer

Eastern Star explodera i september 2010
Förutsägelser efter en nära framtid bloggen
http://emam-mahdi-1431.blogfa.com