onsdag 14 september 2011

Lägesrapport



Vilken dag som helst, kanske tillochmed imorgon, kommer första nystartsnumret av barnserietidningen Tivoli med Vänner ut. Där har jag med åttasidiga serien Kapten Klara och världens smartaste pingvin. Detta är det bästa Kapten Klara-avsnittet hittills. Klara och krokodilen Harry möter en pingvin som löst problemet med den globala uppvärmningen på ett ytterst drastiskt vis. Det är inte alls så pekpinnigt som det låter. För att tala klarspråk: Med det här Kapten Klara-avsnittet tror jag faktiskt att jag lyckats göra en fullt fungerande barnserie enligt konstens alla barnserieregler OCH en James Bond-ripoff på samma gång. Bästa sättet att få läsa den serien, och kommande Kapten Klara-äventyr, är att ta en prenumeration på Tivoli med vänner.

Dessutom, min nya bok "Flängda favoriter" existerar nu som fysisk pryl. Jag har inte fått den själv än men min förläggare har hållit den i handen. Ni kommer absolut kunna köpa den på bokmässan. Ni kommer väl dit? Jag ska signera nästan HELA TIDEN! Detaljerat schema kommer. Kolla in boken närmare på förlagets hemsida så länge.

Vad mer? Öööh JO!
Jag klippte mig igår! Kolla:



1 kommentar:

Leena sa...

whaoo en snygging