onsdag 31 oktober 2012

Min första publicerade serie någonsin


Jag tror inte jag känner en mindre nostalgisk människa än jag. Jag har roligast nu. Kom inte och snacka om Svenska Hemdatornytt för då börjar jag veva. Men detta är ändå lite kul. Jag var och röjde i mitt föräldrahem en sista gång innan morsan flyttar ut och hittade tidningen med min allra första publicerade serie. På brevsidan (Forum för fårskallar) i Svenska Mad nr 11 1986 gick ovanstående. Om inte minnet sviker började jag medverka i fanzines året efter och mitt första nummer av den där datortidningen var nr 1, 87 så jag tror nog den här var allra först. Femton-ish år senare medverkade jag regelbundet i Mad "på rikigt".

6 kommentarer:

Magnus Bark sa...

Nu kommer jag att tänka på Joakim Lindengrens utsökta debutalster "Nej till dans".

Heinrock sa...

Jag minns den där, kanske ligger tidningen kvar på mina föräldrars vind. Hur gammal betyder det att jag är...?

PeterK sa...

Jag läste någon liknande serie, också i "Forum För Fårskallar".Där texten löd: "jag har en kul hobby, jag kräks". Jag funderar lite över, om Herr Wanloo vill kännas vid denna "ungdomssynd", också?

Johan Wanloo sa...

Japp, den är jag också skyldig till.

Jonas O sa...

Johan, jag vet att du ju "hatar" dina tidiga alster, men hur sjukt det än kan låta, inspirerade dessa alster mig oerhört mycket och de har bland mina vänner i dag, något av en kultstatus. Serierna dina från SHDH-tiden var månadens höjdpunkt och huvudgrunden till att köpa SHDH. Tror kanske att på den tiden var dessa serierna mer omtyckta än du idag inser eller vågar erkänna. De har i alla fall en stor plats i mitt hjärta :)

olleoljud sa...

haha.. vad härligt.. den där minns jag ju. Himla fin. Saknar MAD... jag och min lillasyster gick omkring och drog madskämt dagarna i ända när vi var små. Det fanns ett kortspel som var helgalet som vi spelade om och om igen tills spelkorten rasade i bitar. "dra 1 din luspudel" etc...
Uh.. nu blev det visst lite jobbig nostalgi.