fredag 4 januari 2013

Köp den här!



I nr 1, 2013 av 91:an började min serie "En Brat i skogen". Detta är alltså den grej jag kallat för "buskisprojektet" i diverse sociala medier. Den handlar  om den sanslöst bortskämde Brygnar som plötsligt måste lämna ett liv i sus och dus på Stureplan och istället hamnar på en gård i mörkaste skogen. And hilarity som det heter ensues. Jag äter kakan och har kvar den. Jag driver med och generaliserar grovt kring innerstadsstekare OCH landsortsbor! Den kommer gå i varje nummer iallafall året ut. Jag hoppas förstås den får fortsätta. Jag har en tioårsplan kring Brygnar och hans pappa Rolf. Mitt i det grovkorniga skämtandet har jag en övergripande, ytterst långsam och knappt märkbar Hem-Till-Gården-såpa-plan. På Serieforum, seriebranschens Flashback, hatar de den redan. Vilket måste betyda att jag gör NÅT rätt. Var med från början. Nästa nummer kommer i skrivande stund om typ en vecka.

2 kommentarer:

Tjernberg sa...

Fett!

Mattias sa...

Bra inställningar till de negativa! Det måste vara rätt då. Inte för att jag har läst nåt avsnitt än, men du brukar ju hålla stilen.