fredag 25 januari 2013

Smygtitt

I 91:an nr 14, 2013 kommer En brat i skogen bli jättearg. Men det är nummer 14 det. Nr 3 är den tidning som finns ute nu och där får han nästan en hjärtattack. Köp den.

När 91:an nr 1, 2013 kom ut påstod jag att de på seriefandoms familjeliv.se Serieforum redan hatade den. Det dröjde dock inte länge förrän en och annan kom med andra åsikter. Typ den här och den här och den här som gjorde mig rörd på riktigt.
Så i rättvisans namn gör jag en pudel och tar tillbaka allt. Grymt orättvist av mig att påstå att de HATAR den.
Den här snubben t ex har inga åsikter om serien alls utan hatar bara MIG i största allmänhet.
Jag skyller på att det kan gå så FORT på internet ibland...

5 kommentarer:

Lovisa Hedman sa...

Hej!
Måste erkänna att jag inte läser dina serier särskilt ofta men när jag väl gör det så dör jag lite av skratt varje gång. De är så klockrena!

Och så en fråga:
Jag tecknar själv serier ibland, bara för skojs skull (exempel finns att se här, om man scrollar ner lite: http://lovisaillustration.blogg.se/category/lovisas-cartoon-life.html ). Jag gör allt för hand men jag undrar hur du färglägger dina serier?
Jag ser ju att du skissar för hand, och sen ser serierna datorfärglagda ut. Fyller du i blyertsskisserna med bläck nånting och sen färglägger i datorn eller skannar du blyertsskissen och målar allt (både outlines och färg) Photoshop?

Hoppas du har tid att svara på min lilla obetydliga fråga, oh du mäktiga serie-guru.
Din twitter är förövrigt awesome att följa. Din bitterhet förgyller min vardag.

Johan Wanloo sa...

Hej och tack.

Jag skissar alltid i blyerts. Sen scannar jag och tuschar med min Wacom Cintiq som är en slags ritbräda och skärm i ett. Sen färg. Väldigt enkelt

Lovisa Hedman sa...

Tack för svaret! Då förstår jag precis :)
mvh
Lovisa

Anonym sa...

My spouse and i

were [url=http://www.tomsshoesoutlet-us.com]toms outlet[/url] quite

excited when John managed to do his investigation out of the

precious recommendations he had when using the weblog. toms shoes outlet ,It is now and again perplexing to simply

choose to be giving freely facts that

many people could have been selling. And now we fully grasp

we now have the writer to give thanks to

for that. The

illustrations you made, the easy [url=http://www.tomsshoesoutlet-us.com]toms outlet usa[/url] site navigation, the

relationships [url=http://www.tomsshoesoutlet-us.com]toms shoes outlet[/url] you can aid to engender - it's got many

fabulous, and it's really assisting our son and the family recognize that this theme is cool, which is pretty indispensable. Many thanks for all!

Anonym sa...

Hi there! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be ok. I'm definitely enjoying your blog and look forward to new updates.

http://singaporetuitiontutoragency.webs.com/