torsdag 7 februari 2013

Smygtitt på Kapten Klara-bok!


Jag har börjat arbeta på en Kapten Klara-bok. Och det fina är att det blir ingen samling av gamla grejer utan ett helt NYTT,  LÅNGT äventyr på ca 90 sidor. Arbetsnamnet är "Kapten Klara reser till jordens inre". Klart barnen ska ha pulpraffel! Jag håller på att rita för fullt och beräknar att boken kommer vara klar till sommaren för att publiceras till hösten. Här är två små råtidiga smygtittar! 


Samtidigt fortsätter Kapten Klara varje vecka på söndagarna i DN. De äventyren kommer säkert samlas i bok också någon dag när det finns tillräckligt många avsnitt. I skrivande stund har jag gjort runt 20 stycken.

6 kommentarer:

Tjernberg sa...

Underbart - vi väntar med spänning (min son och jag)!

JonasO sa...

Verkligen en trevlig nyhet. Den boken ska köpas.

Har tyvärr inte den där DN :(

Någon ny Pixi kanin på G?

Johan Wanloo sa...

Nix, ingen ny Pixi på G.

Ls sa...

Fasen vad produktiv du verkar vara Wanloo!

Tjernberg sa...

Arbetsnarkoman

Johan Wanloo sa...

Nää men arbetsdagen är ju 8 timmar. LITE får man ju gjort....